Finance & Administration Manager

Voor een Belgische marktleider ben ik op zoek naar een Finance & Administration Manager. Deze organisatie is al meer dan 50 jaar toonaangevend binnen zijn sector en ontwerpt en produceert gespecialiseerde materialen voor Europese klanten, gaande van KMO’s tot multinationals.

In deze rol ben je financieel verantwoordelijk voor hun 3 vestigingen en stuur je een team van boekhouders en administratief personeel aan. Qua werklocatie kan je kiezen tussen Oost-Vlaanderen, Brussel of Limburg.

Ben jij een breed gevormde Finance manager die zich goed voelt binnen een KMO omgeving met een horizontale organisatiestructuur? Heb jij uitstekende kennis van maandafsluiting, budgettering, procesoptimalisatie en people management?

Zie je jezelf als een echte sparringpartner voor de CEO en de raad van bestuur?

Lees dan zeker verder!

Jouw verantwoordelijkheden:

In het kader van de verdere professionalisering en uitbouw van de organisatie zoeken wij een Finance & Administration Manager om samen met het financieel team het volledige Finance luik onder zijn/haar hoede te nemen:

  • Boekhouding:
  1. Algemene bedrijfsboekhouding
  2. Opvolgen en aansturen van de boekhouders en administratieve medewerkers
  3. Debiteuren, betalingen, cashmanagement, maandelijkse aangiften (BTW,…)
  4. Voorbereiding jaarafsluiting en fiscale aangiften
  • Rapportering:
  1. Opvolgen en bijsturen van de financiële KPI’s
  2. Interne maand- en kwartaalrapportering
  3. Debiteurenbeleid
  4. Administratief/financieel opvolgen van de lopende projecten
  • Administratie:
  1. Algemene bedrijfsadministratie
  2. Personeelsadministratie (interim, sociaal secretariaat, contracten, lonen,…)
  3. Verzekeringen
  • Beleidsondersteuning:
  1. Budgetten en investeringen
  2. Beleidsondersteuning naar senior management
  • Procesoptimalisatie:
  1. Efficiëntieverbeteringen
  2. ERP
  3. Verdere uitbouw en professionalisering van de Finance organisatie

Het profiel:

  • Master in Finance, Economie of gelijkwaardig
  • Minstens 8 jaar progressieve ervaring in Boekhouding en Finance
  • Ervaring binnen een KMO omgeving
  • Goede kennis van het Frans en het Engels
  • Hands-on ingesteldheid, polyvalent en betrokken

Het aanbod:

  • Een aantrekkelijk salaris aangevuld met voordelen zoals een bedrijfswagen, verzekeringen, maaltijdcheques etc.
  • Een functie met brede verantwoordelijkheid binnen een organisatie waar je echt impact kan creëren.
  • Je komt terecht binnen een stabiele maar groeiende organisatie die volop aan het professionaliseren is (nieuw ERP pakket, integratie van bedrijfsprocessen,…)
  • Je krijgt reële en interessante doorgroeimogelijkheden